вторник, 5 декабря 2017 г.

Проблеми адаптації першокласників

Початок шкільного навчання – це час великих надій і великих розчарувань, перших життєвих перемог і перших поразок. Саме в першому класі і діти, і батьки складають свій перший іспит, який може визначити всю подальшу долю дитини, адже невдалий шкільний старт часто стає першопричиною всіх майбутніх невдач.
    4 грудня в Бердянській багатопрофільній гімназії №2 відбувся психолого-педаогічний консиліум «Проблеми адаптації першокласників до навчання у школі».
На заході  були присутні представники дошкільного освітнього закладу №34 «Оленка»: завідувач Пасичниченко С.А., соціальний педагог Панченко О.Я., методист Омельченко Т.В. та вихователі: Жуковська Ю.В., Степаненко Т.П..
     Метою проведення консиліуму був психолого-педагогічний аналіз труднощів та проблем, які виникають у період адаптації першокласників; координація дій класовода та батьків; психолого-педагогічна підтримка в період адаптації у новій соціально-педагогічній ситуації й надання допомоги школярам, що не пристосувались; обмін досвідом.
      Привітала присутніх заступник директора з освітньої роботи Христова Л.М. та виступила  з короткою інформаційною довідкою про  готовність першокласників до навчання .
     Із результатами психологічного дослідження познайомила педагогів психолог гімназії       Сириця В.С. Класоводи  Худолєєва В.В. та Шайтанова К.О. дали детальну педагогічну характеристику здобувачів освіти 1-х класів, виділили категорію дітей, які відвідували ДОЗ №34.
     У ході обговорення наступності у роботі закладів освіти  дійшли  висновку,  що надзвичайно велике місце в адаптації дитини до школи належить сім’ї. Тому у профілактиці труднощів адаптації має бути поглиблена психологічна консультація на основі тестування та спостереження. Батькам необхідно давати рекомендації з урахуванням індивідуальних особливостей дитини.
      Залежно від стану здоров'я, сімейної ситуації, відвідування чи не відвідування дитячого садка адаптація до школи, до нових умов життя може мати різний перебіг.
      Безумовно, першокласники, що відвідували дитячі заклади, значно легше адаптуються до школи, ніж «домашні», які не звикли до тривалого  перебування в дитячому колективі, до певного сталого режиму. Легше проходить період пристосування до школи і краще вправляються з розумовими та фізичними навантаженнями здорові діти.
            Колегіально  педагогічні працівники закладів освіти  дійшли висновку, що  вирішення  проблеми  успішної  адаптації  дитини  багато в чому визначається характером  взаємодії  школи та сім'ї.






Комментариев нет:

Отправить комментарий