воскресенье, 14 февраля 2016 г.

·         Спілкування на рівних. Рівень очей.
·         Попросити дитину вас чому-небудь навчити.
·         Запитувати в дітей поради.
·         Цікавитися планами дитини та їх враховувати.
·         Запитувати в дитини про її річ і стукатися до неї в кімнату.
·         Просити допомоги в чому-небудь. Після цього не критикувати.
·         Давати посильні доручення-з відомим успіхом.
·         Схвалення взагалі (у цілому).
·         Підтримка у важкій ситуації (навести приклад із власного життя знайти три позитивних моменти — оптимістичний погляд на життя).
·         Не сюсюкати з дитиною. Розмовляти як з дорослим.
·         Зустрічати як кращого друга і проводжати.
·         Якщо ви не праві, просіть вибачення.
·         Дозволяйте дитині виражати свої почуття і діліться своїми.
·         Дозволяйте робити дітям помилки і зустрічатися з їхніми наслідками (негативний досвід — це теж досвід).
·         100 %-ва увага мінімум 15 хвилин щодня.
·         Концентруйте увагу не на помилці, а на тому, як вийти зі складної ситуації.
·         Тілесний контакт 2—3 рази на день мінімум.
·          
«Як почути свою дитину» (що батьки не повинні робити)
·         Накази, команди, що заперечують почуття. (Дитина плаче, розбила коліно, дорослі: «Припини плакати!» — образа в дитини гарантована.)
·         Попередження, застереження, погрози. («Якщо ти ще раз упадеш у цю калюжу...».)
·         Моралі, проповіді («Учитися — це твій обов'язок» і т. д. Такі моралі викликають нудьгу, а потім і агресію).
·         Поради і готові рішення («Я б на твоєму місці...»). Такі поради дра­тують дитину.
·         Докази, нотації та висновки («У твоєму віці треба б знати...»). Нотації приводять до бажання боротьби і помсти.
·         Критика, догани, обвинувачення («Усе через тебе...») приводять до уникання невдачі, низької самооцінки.
·         Оціночна похвала (не хвалити, а говорити: «Я вважаю тебе...», «Мені подобається...»).
·         Обзивання і висміювання (навіть жартівливі).
·         Здогади та інтерпретація.
·         Випитування та розслідування.
·         Співчуття на словах, чутки.
·         Віджартування, відхід від розмови.
·         Дитина формується під впливом того оточення, в якому зростає.
·         Дитина, що зростає в оточенні критики, навчається засуджувати.
·         Дитина, що зростає в оточенні ворожості, стане агресивною.
·         Дитина, що зростає в страху, буде всього боятися.
·         Дитина, що зростає в оточенні жалості, навчиться співчувати самій собі.
·         Дитина, що зростає в оточенні глузувань, стане сором'язливою і бо­язкою.
·         Дитина, що зростає в атмосфері заздрості, заздритиме.
·         Дитина, що зростає в оточенні заохочення, навчиться бути впевненою у собі.
·         Дитина, що зростає в атмосфері терпимості, навчиться бути терпля­чою.
·         Дитина, що зростає в атмосфері любові, навчиться любити.
·         Дитина, що зростає в оточенні схвалення, навчиться подобатися самій собі.
·         Дитина, що зростає в атмосфері визнання, навчиться бути цілеспря­мованою.
·         Дитина, що зростає в атмосфері великодушності, буде щедрою.
·         Дитина, що зростає в оточенні чесності та справедливості, навчиться бути правдивою і справедливою.
·          
Поради для батьків агресивних дітей
При взаємодії з агресивною дитиною:
·         приймайте дитину такою, яка вона є;
·         висувайте до дитини свої вимоги, враховуйте не свої бажання, а її можливості;
·         розширюйте кругозір дитини;
·         включайте дитину до спільної діяльності, підкреслюючи її значимість у виконуваній справі;
·         ігноруйте легкі прояви агресивності, не фіксуйте на них увагу оточуючих.
·         Боротися з агресивністю потрібно терпінням. Це найбільша чеснота, яка тільки може бути в батьків і вчителів.
·         Поясненням. Підкажіть дитині, чим цікавим вона може зайнятися.
·         Заохоченням. Якщо ви хвалите свого вихованця за гарне поводження,; то це розбудить у ньому бажання ще раз почути цю похвалу.
Поради для батьків дітей, які відчувають страхи
Якщо дитина відчуває страхи:
·         приймайте дитину такою, яка вона є, даючи їй можливість змінитися;
·         розвивайте в дитині позитивні емоції, частіше даруйте їй свій час і увагу;
·         з розумінням ставтеся до переживань і страхів дитини; не висміюйте
·         їх і не намагайтеся рішучими методами викорінити цей страх;
·         заздалегідь програвайте з дитиною ситуацію, що викликає страх.
Поради для батьків дітей, схильних до брехні
Якщо дитина бреше, додержуйтеся таких правил:
·         частіше хваліть дитину, заохочуйте її за гарні вчинки;
·         якщо ви впевнені, що дитина бреше, постарайтеся викликати її на відвертість, з'ясувати причину неправди;
·         знайшовши можливу причину неправди, постарайтеся делікатно усунути її так, щоб розв'язати цю проблему;
·         не карайте дитину, якщо вона сама зізнається в неправді, дасть оцінку власному вчинку.
·         Емоції виникають у процесі взаємодії з навколишнім світом. Необ­хідно навчити дитину адекватно реагувати на певні ситуації та явища зовнішнього середовища.
·         Не існує поганих і хороших емоцій і дорослий у взаємодії з дити­ною повинен постійно звертатись до доступних їй рівнів організації емоційної сфери.
·         Почуття дитини не можна оцінювати, не слід вимагати, щоб вона не переживала те, що вона переживає. Як правило, бурхливі афективні реакції — це результат тривалого стримування емоцій.
·         Потрібно навчити дитину усвідомлювати свої почуття, емоції, виявля­ти їх у культурних формах, спонукати до розмови про свої почуття.
·         Не слід вчити дитину пригнічувати власні емоції. Завдання дорослих полягає в тому, щоб навчити правильно спрямовувати, виявляти свої почуття.
·         Не слід у процесі занять з «важкими» дітьми намагатися цілком ізо­лювати дитину від негативних переживань. Це неможливо зробити в повсякденному житті, і штучне створення «тепличних умов» тільки тимчасово вирішує проблему.
·         Треба враховувати не просто модальність емоцій (негативні чи позитивні), а й їхню інтенсивність. Надлишок одноманітних емоцій спричиняє негативні явища.
·         Для профілактики емоційного напруження слід долучати дитину до різних видів діяльності. Корисним для емоційного розслаблення є застосування гумору.
·         З метою ліквідації негативних емоцій потрібно спрямовувати їх у творче русло: мистецтво, поезію, літературу, музику чи заняття танцями.
·         Ефективність навчання дитини володіти своїми емоційними станами значною мірою залежить від особливостей її ставлення до себе. Зави­щена чи занижена самооцінка суттєво погіршує самопочуття дитини, створює бар'єри для необхідних змін. У таких випадках потрібно по­чинати роботу з корекції ставлення до себе, учнівської самооцінки.


Комментариев нет:

Отправить комментарий